Ensimmäiset viisi sanaa ratkaisevat kaiken.

Tämä on ehkä tärkein oppi, joka pätee mediaviestintään, journalismiin ja markkinointiin. Mielenkiinto ansaitaan heti alussa.

Näin lähestyn mediaa. Tarjoan sille asiakkaastani näkökulmaa, joka saa mielenkiinnon heräämään. Usein näkökulma on aito uutinen, dataan perustuva ajankohtainen näkökulma tai kiinnostava henkilö. Joista syntyy hyvä juttu. Palvelen mediaa sen omilla ehdoilla.

Tätä ennen olen perehtynyt asiakkaaseeni. Hänen liiketoimintaansa ja mihin suuntaan hän haluaa sitä kehittää. Keskityn niihin.

Olen suunnitellut, miten asiakkaan tuote, osaaminen ja näkemys tulee tarjoilla, jotta media kiinnostuisi. Konkreettiset näkökulmat tarkkaan nimetyille medioille, yhdessä kalenteroidussa suunnitelmassa.

Asiakkaani voi toteuttaa suunnitelman itse. Tai voin tehdä sen asiakkaan puolesta.

Tunnen useita toimittajia henkilökohtaisesti. Sen takia he eivät tee juttua mutta sen ansiosta he antavat minulle sen kymmenen sekuntia, joka vaaditaan pitchin esittämiseen.

Asiakkaani on usein liike-elämän palveluita tarjoava osaamisintensiivinen yritys, jonka kanssa toimimme yhteistyössä pitkään.

Tavoitteenani on, että asiakkaastani tulee median silmissä avoin, reilu ja hyvä toimija. Median lemmikki, joka saa reilusti palstatilaa. Koska se ansaitsee sen.

Tutustu palveluihin